Willab Garden logoWillab Garden logoWillab Garden

Leveranse / Fraktinformasjon

Alle leveranser skjer fraktfritt hjem til deg.

Willab Garden lastebil med leveranse.

Levering helt hjem

Ønsker du å få leveransen sendt direkte hjem til deg (bostedsadresse) har vi fri frakt i Norge. Se betingelser under. 

Fraktfritt i Norge 

Vi leverer fraktfritt til alle adresser på Norges fastland eller forbindelser som inkluderes av Statens vegvesens ferjer på riksvegnettet. Fri frakt gjelder ikke Svalbard. 

Pakkeleveranse

Enkelte mindre bestillinger med makslengde på 1,2 meter leveres til et utleveringslager i nærheten av din oppgitte leveringsadresse. Når bestillingen er klar til å hentes på utleveringslageret, får du en melding pr. sms, e-post eller brev. Du kan hente leveransen når det passer deg, men senest innen 14 dager. Bestillingen skal hentes av den personen som står angitt på leveringsadressen.

Varsling

Transportøren kontakter deg om levering med et tidsintervall for lossing senest dagen før levering, på telefonnummeret du har oppgitt. Beregnet leveringsuke finnes angitt på din ordrebekreftelse. For at transportøren skal kunne varsle deg, behøver vi ditt telefon-/mobilnummer som du er tilgjengelig på på dagtid. Det er veldig viktig at noen er å treffe på det telefonnummeret du har oppgitt (se ordrebekreftelse). Beregnet leveringsuke som står på ordrebekreftelsen er et estimat. Levering skjer normalt i arbeidstiden, mandag-fredag kl. 07:00 – 17:00. I høysesong kan leveringer også skje på helger/ helgedager samt på hverdager frem til kl. 20:00.

Store leveringskjøretøy

Levering av større drivhus og hagestuer skjer med kranbil (postnummer 0000-7599, med unntak av 7100-7199) eller lastebil/trailer (postnummer 7100-7199 samt 7600-9999), frem til tomtegrense. Kjøretøyene er store, opp til 18 m lange, 3 m brede og 4,5 m høye. For kranbil kreves også en fri bredde på 3,5 m og en fri høyde på 6 m på lasteplassen. Om det er mulig, kan sjåføren løfte godset inn på tomten. Er du usikker på fremkommeligheten frem til lasteplassen, ta dette opp for diskusjon når transportøren varsler deg, eller kontakt transportavdelingen når ordre er bekreftet.

Leveringen

  1. Kontroller sammen at godset er uskadet og at kolliantallet stemmer overens med fraktbrevet. På postnummer 7100-7199 samt 7600-9999 kan lastebilen komme uten baklift eller kran. Ved leveringen skal du være sjåføren behjelpelig med å losse godset fra lastebilen. Dersom du har tilgang til traktor eller truck vil det naturligvis underlette lossingen. Ved behov eller ønske om avlasting med kranbil, kan dette bookes separat mot en ekstra kostnad. Kontakt Willab Garden på telefon: 69 83 77 00 og spør etter transportavdelingen.
  2. Ved synlige skader på emballasje eller gods, eller ved savnet av kolli, skal en skriftlig notering gjøres på fraktbrevet av deg i sammenheng med mottagelsen. Viktig! Dersom skade/savnet gods ikke er meldt på fraktbrevet, er ikke transportreklamasjonen gyldig.
  3. Dersom du gjør en egen avtale med transportøren at godset får leveres uten mottagelseskvittering når du ikke er hjemme, går ansvaret for varene på deg, og du eier ikke rett til erstatning for skadet eller savnet gods.
  4. Om det på leveringsdagen viser seg at vegen din ikke er kjørbar eller fremkommelig for våre kjøretøy og at godset ikke kan leveres som avtalt, debiteres du en ekstra kostnad på minst 1 000,-.
  5. Dersom du angrer ditt kjøp er det du som står for returfrakten. For å få pris på returfrakt kontakt Willab Garden på telefon: 69 83 77 00 og spør etter transportavdelingen.
  6. I våre Kjøpsvilkår finner du mer informasjon om Leveringsvilkår og Godsmottakelse.

Kundeservice

Mandag til fredag 09:00 - 17:00

Meld deg på vårt nyhetsbrev!

Få tips & råd, informasjon og tilbud rett i innboksen din.

Bestill katalog!

I vår katalog får du inspirasjon, tips og idéer om hvordan du skaper rom i hagen.
Trygg E-handel
Klarna
Resurs Bank